Przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:

Ombudsman zajmuje się problemami, które moga pojawić się na tle funkcjonowania pracowników i studentów w ramach Uniwersytetu Warszawskiego.

Poniżej przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:


a.    Relacje i konflikty interpersonalne:

  •     Spory na linii student – profesor/tutor

  •     Spory na linii przełożony – podwładny
  •     Spory na linii pracownik administracji – pracownik naukowy
  •     Spory na linii pracownik administracji – student
  •     Poziome spory wewnątrzgrupowe – między studentami, pracownikami naukowymi, lub pracownikami administracyjnymi.  

b.    Sprawy pracownicze, np.

  •     Mobbing i dyskryminacja
  •     Nieprawidłowości przy dokonywaniu oceny pracowniczej
  •     Warunki pracy i polityka kadrowa

c.    Sprawy studenckie, np.:

  •     Nienależne skreślenie z listy studentów
  •     Naruszenia regulaminu studiów
  •     Niesprawiedliwe traktowanie

d.    Trudności zaistniałe w związku z naruszeniem prawa lub regulaminu uczelni, np.:

  •     Molestowanie seksualne
  •     Spory o podłożu dyskryminacyjnym
  •     Nadużycie władzy, niesprawiedliwe traktowanie
  •     Naruszanie godności

e.    Naruszenie zasady uczciwości akademickiej, np.:

  •     Kwestie etyczne
  •     Posiadanie informacji nt nielegalnych lub nieetycznych procederów
  •     Sprawy związane z naruszeniem prawa własności intelektualna

Do ombudsmana można się zgłosić z każdą sprawą, która dotyczy problemów związanych z funkcjonowaniem w środowisku akademickim.