Jaką pomoc można uzyskać od ombudsmana?
Ombudsman Uniwersytetu Warszawskiego zapewnia zgłaszającym się do niego osobom poufne wsparcie w problemach dotyczących funkcjonowania środowiska akademickiego UW. Wsparcie jest realizowane za pomocą nieformalnych środków i działań.
Ombudsman może:
- Wysłuchać, pomóc w zdefiniowaniu kierunku działania oraz szukaniu możliwych rozwiązań danego problem.
- Wesprzeć w rozwiązaniu konfliktu: pomóc zdiagnozować problem i wybrać sposób jego rozwiązania.
- Zarekomendować mediację i ułatwić jej wszczęcie.
- Przedstawić stosowną informację dotyczącą obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim zasad i regulacji prawnych.
- Pomóc w uzyskaniu informacji i wyjaśnieniu sprawy we właściwej jednostce.
- Przekazać przedstawione informacje władzom uniwersytetu.
- Rekomendować rektorowi zmianę polityki, przepisów lub procedur.
Jeżeli zgłaszany problem leży poza kompetencjami ombudsmana, wskaże on odpowiednią instytucję powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.