Strona główna - ombudsman - Ombudsman – Uniwersytet Warszawski
Menu
  • English
  • Start
  • Aktualności
  • Ombudsman
    • Zgłaszanie spraw
    • Kompetencje ombudsmana
    • Ombudsman UW
    • Zespół
  • Sposób działania
    • Standardy działania
    • Procedury
    • Przykładowe sprawy
    • Dokumenty
    • Kazusy
  • Pomoc
    • Kiedy warto się zwrócić do ombudsmana
    • Poza kompetencjami ombudsmana
    • Jednostki pomagające
  • Współpraca
    • Współpraca europejska
    • Realizowane projekty
    • Rzecznicy akademiccy
    • Równouprawnienie na UW
  • Kontakt
CLOSE
  1. Strona główna
  2. 2025
  3. Spotkanie w ramach kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa”

Spotkanie w ramach kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa”

Data publikacji: Marzec 4, 2025 Opublikował/a: Paulina Górnicka

28 lutego przedstawiciele i przedstawicielki biur promocji i komunikacji w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego spotkali się w Bibliotece Uniwersyteckiej, by podzielić się doświadczeniami dotyczącymi przeciwdziałania mowie nienawiści. Wydarzenie, współorganizowane przez Centrum Współpracy i Dialogu UW, było częścią kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa”, koordynowanej przez zespół Rzeczniczki akademickiej ds. studenckich i pracowniczych UW.

Podczas spotkania osoby zajmujące się promocją i komunikacją na UW wymieniły się doświadczeniami i przykładami dobrych praktyk dotyczących przeciwdziałania mowie nienawiści i hejtowi w internecie. Perspektywę badawczą przedstawiła prof. UW, dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

– Bardzo się cieszę, że Uniwersytet podejmuje takie debaty. Cieszę się też z samej kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa”. Mam nadzieję, że wypracują Państwo wspólnie skuteczne rozwiązania przeciwdziałania mowie nienawiści, zapewniające poczucie bezpieczeństwa osobom doświadczającym hejtu – powiedziała badaczka.

Zebrane podczas warsztatów dobre praktyki i potrzeby posłużą opracowaniu rekomendacji w zakresie postępowania w przypadku mowy nienawiści.

„Hejt boli. UWażajmy na słowa”

„Hejt boli. UWażajmy na słowa” to kampania informacyjno-edukacyjna zainicjowana przez studentów i zespół Rzeczniczki akademickiej UW, służąca przekazaniu jasnego komunikatu: na Uniwersytecie Warszawskim nie ma miejsca na hejt i mowę nienawiści.

– Kampania pozwoliła wyraźniej dostrzec problem hejtu. Skłoniło nas to do rozmowy na temat dotychczasowych doświadczeń i dobrych praktyk stosowanych na uczelni w celu przeciwdziałania mowie nienawiści. Spotkaliśmy się dziś również po to, by wspólnie zarysować najważniejsze potrzeby w tym zakresie – mówiła podczas wydarzenia Magdalena Miksa, p.o. Rzeczniczki akademickiej ds. studenckich i pracowniczych UW.

Wsparcie na UW

Na Uniwersytecie Warszawskim istnieje kilka instytucji, do których można zgłaszać niepokojące sytuacje. Są to:

  • rzeczniczka akademicka ds. studenckich i pracowniczych: ombudsman(at)uw.edu.pl;
  • rzecznik praw studenta: rps(at)samorzad.uw.edu.pl;
  • zespół koordynatorek ds. przeciwdziałania nierównemu traktowaniu, dyskryminacji, mobbingowi oraz innym zachowaniom niepożądanym: zespolkoordynatorow(at)uw.edu.pl;
  • komisje rektorskie ds. nierównego traktowania i dyskryminacji oraz ds. mobbingu i innych zachowań niepożądanych.

Wszyscy członkowie wspólnoty akademickiej – zarówno osoby studiujące oraz doktoryzujące się, jak i pracujące na Uniwersytecie Warszawskim – mogą także skorzystać z profesjonalnego wsparcia Centrum Pomocy Psychologicznej oraz telefonu zaufania UW: 22 552 44 24.

Po więcej informacji o kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa” jak również o dostępnych formach wsparcia na UW zapraszamy na stronę www.uwazajmynaslowa.uw.edu.pl.

Nawigacja wpisu

Wydarzenie w ramach kampanii „Hejt boli. UWażajmy na słowa”
Przedstawicielki UW w zespole doradczym MNiSW

Polecamy!

Wsparcie dla społeczności akademickiej Uniwersytetu Warszawskiego

W obliczu tragicznych wydarzeń na Uniwersytecie Warszawskim przypominamy, że uczelnia udziela wsparcia wszystkim osobom potrzebującym pomocy. Na UW działają m.in.…

Uniwersytet inkluzywny – potrzeby osób LGBTQ+ (ankieta CPP)

Jeśli jesteś osobą LGBTQ+ studiującą na Uniwersytecie Warszawskim, mamy do Ciebie prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety przygotowanej przez Centrum Pomocy Psychologicznej…

Członkinie zespołu Ombudsmana UW na V Zjeździe ASBiR

Członkinie zespołu Ombudsmana UW wraz z główną specjalistką ds. równouprawnienia oraz koordynatorką ds. profilaktyki zdrowia psychicznego z Centrum Pomocy Psychologicznej…

ADRES

ul. Dobra 56/66
(BUW, I piętro na antresoli, p. 1.60 C)
00 - 312 Warszawa

KONTAKT

e-mail: ombudsman@uw.edu.pl