Strona główna - ombudsman - Ombudsman – Uniwersytet Warszawski
Menu
  • English
  • Start
  • Aktualności
  • Ombudsman
    • Zgłaszanie spraw
    • Kompetencje ombudsmana
    • Ombudsman UW
    • Zespół
  • Sposób działania
    • Standardy działania
    • Procedury
    • Przykładowe sprawy
    • Dokumenty
    • Kazusy
  • Pomoc
    • Kiedy warto się zwrócić do ombudsmana
    • Poza kompetencjami ombudsmana
    • Jednostki pomagające
  • Współpraca
    • Współpraca europejska
    • Realizowane projekty
    • Rzecznicy akademiccy
    • Równouprawnienie na UW
  • Kontakt
CLOSE
  1. Strona główna
  2. Pomoc

Jaką pomoc można uzyskać od ombudsmana?

Ombudsman Uniwersytetu Warszawskiego zapewnia zgłaszającym się do niego osobom poufne wsparcie w problemach dotyczących funkcjonowania środowiska akademickiego UW. Wsparcie jest realizowane za pomocą nieformalnych środków i działań.

Ombudsman może:

  • Wysłuchać, pomóc w zdefiniowaniu kierunku działania oraz szukaniu możliwych rozwiązań danego problem.
  • Wesprzeć w rozwiązaniu konfliktu: pomóc zdiagnozować problem i wybrać sposób jego rozwiązania.
  • Zarekomendować mediację i ułatwić jej wszczęcie.
  • Przedstawić stosowną informację dotyczącą obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim zasad i regulacji prawnych.
  • Pomóc w uzyskaniu informacji i wyjaśnieniu sprawy we właściwej jednostce.
  • Przekazać przedstawione informacje władzom uniwersytetu.
  • Rekomendować rektorowi zmianę polityki, przepisów lub procedur.
ręce trzymające się za nadgarstki

Jeżeli zgłaszany problem leży poza kompetencjami ombudsmana, wskaże on odpowiednią instytucję powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.

ADRES

ul. Dobra 56/66
(BUW, I piętro na antresoli, p. 1.60 C)
00 - 312 Warszawa

KONTAKT

e-mail: ombudsman@uw.edu.pl