Strona główna - ombudsman - Ombudsman – Uniwersytet Warszawski
Menu
  • English
  • Start
  • Aktualności
  • Ombudsman
    • Zgłaszanie spraw
    • Kompetencje ombudsmana
    • Ombudsman UW
    • Zespół
  • Sposób działania
    • Standardy działania
    • Procedury
    • Przykładowe sprawy
    • Dokumenty
    • Kazusy
  • Pomoc
    • Kiedy warto się zwrócić do ombudsmana
    • Poza kompetencjami ombudsmana
    • Jednostki pomagające
  • Współpraca
    • Współpraca europejska
    • Realizowane projekty
    • Rzecznicy akademiccy
    • Równouprawnienie na UW
  • Kontakt
CLOSE
  1. Strona główna
  2. Sposób działania
  3. Procedury

Postępowanie w sprawie

Ombudsman przyjmuje zgłoszenia składane osobiście, wnoszone drogą telefoniczną lub mailową.

Zgłoszenia są przyjmowane według następującej procedury:

Wstępne zapoznanie się ze zgłoszoną sprawą;
1.
Spotkanie z osobą zgłaszającą w celu poznania szerszego kontekstu sprawy i omówienia możliwych rozwiązań;
2.
Szczegółowe zbadanie sprawy po otrzymaniu niezbędnych dokumentów - ustalenie faktów i analiza przekazanych materiałów.
3.
Ustalenie toku dalszego działania;
4.
Po uzyskaniu pisemnego upoważnienia od osoby zgłaszającej - podjęcie działań w celu wyjaśnienia sprawy lub rozwiązania konfliktu.
5.

Uwaga: Ombudsman bada sprawę tylko po otrzymaniu pisemnego upoważnienia od osoby zgłaszającej.

Ze względu na potrzeby zadbania o interesy wszystkich członków społeczności akademickiej i racjonalne rozłożenie pracy zespołu Rzeczniczki, członek społeczności akademickiej może zgłosić maksymalnie dwie sprawy rocznie. W szczególnych przypadkach Rzeczniczka może wyrazić zgodę na rozpatrzenie sprawy ponad ten limit.

Członkowie wspólnoty akademickiej mogą omawiać z ombudsmanem nurtujące ich problemy, bez konieczności dalszego ujawniania sprawy lub podejmowania jakichkolwiek formalnych działań. Kolejne kroki są zawsze określane przez zainteresowanych, w zależności od okoliczności i wyboru możliwej opcji.

Ponieważ zgodnie z § 5 Zarządzenia nr 30 Rzecznik akademicki w swoich działaniach kieruje się zasadami poufności, bezstronności i neutralności, warunkiem podjęcia przez ombudsmana działań wyjaśniających jest uzyskanie upoważnienia podpisanego przez osobę zgłaszającą problem lub konflikt. W upoważnieniu osoba zgłaszająca sprawę zwalnia ombudsmana w całości lub w części z obowiązku zachowania poufności.

ADRES

ul. Dobra 56/66
(BUW, I piętro na antresoli, p. 1.60 C)
00 - 312 Warszawa

KONTAKT

e-mail: ombudsman@uw.edu.pl