Strona główna - ombudsman - Ombudsman – Uniwersytet Warszawski
Menu
  • English
  • Start
  • Aktualności
  • Ombudsman
    • Zgłaszanie spraw
    • Kompetencje ombudsmana
    • Ombudsman UW
    • Zespół
  • Sposób działania
    • Standardy działania
    • Procedury
    • Przykładowe sprawy
    • Dokumenty
    • Kazusy
  • Pomoc
    • Kiedy warto się zwrócić do ombudsmana
    • Poza kompetencjami ombudsmana
    • Jednostki pomagające
  • Współpraca
    • Współpraca europejska
    • Realizowane projekty
    • Rzecznicy akademiccy
    • Równouprawnienie na UW
  • Kontakt
CLOSE
  1. Strona główna
  2. Sposób działania
  3. Przykładowe sprawy

Przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:

Ombudsman zajmuje się sprawami, w których doszło do naruszeń obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim zasad etyki i współpracy.

Poniżej przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:

A. Relacje i konflikty interpersonalne:

  • Spory na linii student – profesor/tutor
  • Spory na linii przełożony – podwładny
  • Spory na linii pracownik administracji – pracownik naukowy
  • Spory na linii pracownik administracji – student
  • Poziome spory wewnątrzgrupowe – między studentami, pracownikami naukowymi lub pracownikami administracyjnymi
  • Spory między pracownikami / współpracownikami / w zespołach / między grupami pracowników
  • Problemy z przełożonymi (styl zarządzania, kwestie związane z komunikacją)
  • Trudności komunikacyjne i relacyjne w zespołach
dwie osoby nad przepaścią, konflikt
boss

B. Sprawy pracownicze, np.:

  • Mobbing i dyskryminacja
  • Nieprawidłowości przy dokonywaniu oceny pracowniczej
  • Warunki pracy i polityka kadrowa

C. Sprawy studenckie, np.:

  • Nienależne skreślenie z listy studentów
  • Naruszenia regulaminu studiów
  • Niesprawiedliwe traktowanie
  • Wsparcie osób LGBTQIA+

D. Trudności zaistniałe w związku z naruszeniem prawa lub regulaminu uczelni, np.:

  • Molestowanie seksualne
  • Spory o podłożu dyskryminacyjnym
  • Nadużycie władzy, niesprawiedliwe traktowanie, nierówności w przydzielaniu grantów, stanowisk
  • Naruszanie godności
  • Zachowania niepożądane (m.in. agresja słowna, zastraszanie)
  • Uprzedzenia ze względu na wiek, płeć, orientację, pochodzenie, przekonania

E. Naruszenie zasady uczciwości akademickiej, np.:

  • Kwestie etyczne
  • Posiadanie informacji nt. nielegalnych lub nieetycznych procederów
  • Sprawy związane z naruszeniem prawa własności intelektualnej

Do ombudsmana można się zgłosić z każdą sprawą, która dotyczy problemów związanych z funkcjonowaniem w środowisku akademickim.

ADRES

ul. Dobra 56/66
(BUW, I piętro na antresoli, p. 1.60 C)
00 - 312 Warszawa

KONTAKT

e-mail: ombudsman@uw.edu.pl