Kiedy warto się zwrócić do ombudsmana?
Jeśli masz poczucie, że dostrzegasz problem, który w jakikolwiek sposób rzutuje na środowisko akademickie (lub twoje w nim funkcjonowanie) – warto zwrócić się do Rzecznika akademickiego. Zasada poufności i nieformalności działania ombudsmana daje gwarancje, że zgłoszenie sprawy nie będzie miało negatywnych konsekwencji dla osoby zgłaszającej.
Do ombudsmana możesz się zwrócić w sytuacji, gdy:

- Potrzebujesz opinii osoby z zewnątrz, lub kogoś, kto w sposób poufny wysłucha twoich problemów i doradzi dalszy sposób postępowania.
- Potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu skomplikowanej sprawy, z którą sam sobie nie radzisz.
- Uważasz, że zostałeś potraktowany niesprawiedliwie.
- Jesteś w konflikcie, który wpływa na twoje funkcjonowanie na uczelni.
- Potrzebujesz mediatora lub facylitatora.
- Nie wiesz, do kogo powinieneś się zwrócić ze swoją sprawą.